Mulla ei nyt kysyntä ja tarjonta kohtaa hihamarkkinoilla.

Ihanan vihreään (oikeasti raikas omenanvihreä, vaikka kuvassa näyttääkin aika hailakalta) neuletakkiin on ollut hihat tekeillä ties kuin kauan. Olen niissä jo noin kyynärpäiden kohdalla, eli viimeistään nyt pitäisi alkaa laskea silmukoita ja kerroksia, jotta hihat sopisivat niille varattuihin aukkoihin.

Ikävää osuutta vältelläkseni aloitin siis tietenkin uuden työn! Tällä kertaa aloitinkin sitten hihoista, ettei ainakaan toista kertaa tyssää samaan kohtaan. Ja näihin hihoihin mulla on jopa ohjekin. Hieman epävarmaa tosin on, millaiseen vaatteeseen nuo hihat tulevat, mulla kun ilmeisesti on joku pakkomielle aina poiketa alkuperäisistä ohjeista...

524866.jpg

Neuletakki on jotain ohutta merinovillalankaa ja hihat Novitan Bambua. Neuletakkiin ei ole ohjetta, vaan olen tehnyt oman pään mukaan (mistä kaikki vaikeudet johtuvatkin...). Mallikuvio on Little lace diamonds kirjasta Big Book of Knitting Stitch Patterns. Ostin kirjan jo joskus ennen joulua Hobboksista, mutta en vielä täällä blogissa ole kysyistä opusta hehkuttanut. Kirjassa ei ole mitään turhia löpinöitä, vaan täyttä asiaa!

.524960.jpg